Online Marketing

De marketeers van ROCK Design helpen je bij het juist afstellen van strategie en inzet van online marketing. In 2020 zijn er vele manieren om conversies, zoals bellen, mailen of kopen tot een succes te maken. Het gave van online marketing is dat je alles meetbaar kan maken. Zo kan je exact bepalen wat online marketing voor jouw website of webshop betekent.

Hoger in Google

online marketing

Hoog in de zoekmachine van Google, Bing of DuckDuckGo komen te staan is belangrijk voor elk bedrijf. Waar voorheen de kranten een voorname rol speelden, heeft internet en Google in het bijzonder dat overgenomen. Iedere internetgebruiker gebruikt Google. Het is dus van belang dat jouw website goed en hoog scoort in Google. De vraag is dan telkens weer; hoe kom ik zo hoog mogelijk in Google op de zoekresultaten voor. Hoog in Google is dus belangrijk voor als je gevonden wilt worden. Het spreekt voor zich dat hoog in Google ook voordelen heeft. Zo kun je werken aan jouw naamsbekendheid waardoor de kans aanwezig is dat de internetgebruiker sneller op jouw websitelink klikt. Eigenlijk hoe meer bezoekers, hoe groter de kans op klandizie.

Bereik de juiste doelgroep

Wil je hoog scoren en beter vindbaar zijn in Google? ROCK Design biedt abonnementen aan in de vorm van maanduren, topposities ranking en campagnes. Dit alles om jouw website of webshop succesvoller te laten maken. Je kan daarbij een mix of specifieke activiteit inzetten van alle online marketing mogelijkheden.
Onze kracht is dat wij direct de website techniek kunnen beïnvloeden als online marketing daar om vraagt. Onze marketeers schakelen snel en hoeven geen omwegen te bedenken om je website beter te laten scoren. Juist omdat Google de gebruikte techniek ook beoordeeld in zoekresultaten en de posities waar je wordt weergegeven met jouw menu- en productpagina’s.

Stap één is altijd het vaststellen van de juiste structuur en techniek. Google waardeert namelijk heel eenvoudig jouw website op of af, afhankelijk van de gebruikte techniek. Doordat Google een absolute marktpositie heeft, rangschikt zij websites op meer dan 200 factoren en iedere factor heeft zo zijn eigen waarde. Bovendien heeft Google BERT zojuist geïntroduceerd. Een nieuwe algoritme methode. Google is zodoende beter in staat om een zoekopdracht in de juiste context te plaatsen. Zodoende kunnen zoekopdrachten beter worden gekoppeld aan zinvolle en nuttige resultaten. Ook spraakopdrachten worden beter gematcht.

Kortom, techniek, content, gebruikte linkstructuur bepaalt of je hoog in Google komt te staan. Het afstellen op de juiste doelgroep is dus van veel facturen afhankelijk. Laat je gerust eens adviseren door onze marketeers.

ROCK Design, your guide to a new destination

Onze online marketing werkzaamheden

Een groot deel van ons online marketing werk is gericht op SEO (Search Engine Optimization). Dat wil zeggen het actief optimaliseren van jouw website. Dit allemaal om uiteindelijk relevante conversies (= actie of transactie) te scoren, zoals het ontvangen van een mailbericht, verzoek voor een offerte, telefonisch contact of een geplaatste bestelling.

Een andere belangrijke activiteit is het instellen van SEA, zoals Google Ads campagnes.  Aan de hand van jouw budget wordt een strategie uitgezet en worden campagnes ingesteld. Wij zetten onder meer een zoekwoordenanalyse op, stellen de juiste zoekwoorden in en bouwen aantrekkelijke tekstadvertenties, displayadvertenties en dynamische advertenties. Voordeel van SEA is dat je sneller bezoekers naar je website kan oproepen. Dat in tegenstelling tot SEO wat doorgaans een langere weg moet afleggen om conversies te scoren. Nadeel is dat de kosten doorgaans hoger zijn bij SEA. Laat je goed adviseren welke weg voor jou de best passende route is.

online marketing

We ondersteunen de werkzaamheden met ‘statistieken’ rapportages uit Google Analytics en SEO Powersuite. Zo ontvangen al onze relaties duidelijke overzichten als het gaat om aantallen bezoeken, aantal conversies, positietracking van je pagina’s en inzichten als het gaat om gebruik, herkomst en interesses op je website.

Hoe pakken we SEO aan

Als de structuur en techniek van jouw website op orde is, dan is een volgende logische stap om teksten op orde te brengen. Overigens een website is doorgaans opgebouwd uit verschillende lettertypes, zoals de body tekst en headers. Zo spelen headers een belangrijke rol bij het gevonden willen worden. Ze geven aan wat we belangrijk vinden op de pagina’s. Ook de combinatie’s van de headers zetten wij goed voor je op. Verder stellen we in- en externe linkjes in, herhalingen van zoekwoord(en) combinaties. meta-omschrijvingen, afbeeldingen voorzien van alt attribuut, juiste lengtes van SEO titles. Ook de leesbaarheid wordt op een zo eenvoudig mogelijke manier geschreven, in de lijdende vorm het liefs en niet teveel opeenvolgende zinnen en zinslengtes.

Online marketing, van breed en algemeen naar specifiek werken

Gaat jouw website over bijvoorbeeld barbecues, dan schrijven we ook over barbecue (shorttail = breed zoekwoord). Echter als een potentiële klant alleen op zoek is waar hij barbecue kolen ergens kan kopen, dan zetten we liever de combinatie in van de woorden ‘barbecue’ en ‘kolen’ en ‘kopen’ (longtail = exacter zoekwoord combinatie). Want dat scoort beter. Wij combineren dan ‘barbecue kolen kopen’ zoveel mogelijk in de teksten.

Hoe plaatsen we SEO live in zoekmachines

Als de teksten goed staan, dan gaan we de website of de specifieke landingspagina testen op de meest belangrijke algoritmes. Dat zijn sowieso 21 criteria die wij toepassen. Als blijkt dat tekstdelen, alinea’s of SEO herkenning nog beter kan, dan herschrijven we teksten of bewerken de landingspagina net zo lang totdat we een 100% optimale SEO score hebben bereikt.

Snel schakelen naar Google

Als de website of landingspagina eenmaal gereed is, dan gaan we deze indexeren in Google. Meestal zien we binnen enkele minuten al vrij snel resultaat. In principe zit het werk er voor de korte termijn dan wel even op. Want Google moet haar werk doen. Dat proces gaan we volgen met een ranktracking programma. Zo zien we exact wat de verrichte online marketing pagina’s in Google en Bing doen. Dat wil zeggen dat we in een overzicht de posities zien staan van de pagina’s. We meten dat door op regionaal en landelijk niveau.

Ranktracking
Stel we hebben een pagina gemaakt op basis van de woorden ‘barbecue kolen kopen’ dan kan deze bijvoorbeeld op pagina één van Google staan en wel op de organische positie 7. Kortom, de link staat dan wel op de eerste pagina van Google, maar nog niet bovenaan de organische resultaten, namelijk organisch 1. Onze taak is dan om die pagina dermate te beïnvloeden door te herschrijven etc. dat deze verder gaat stijgen op de ranking, dus van plek 7 naar plek 6, vervolgens naar plek 5 etc. Net zolang tot de pagina zijn maximum heeft bereikt. Dat is wat we doen en vervolgens sturen we onze klanten vervolgens elke maand een gedetailleerd maandrapport per email.

Online marketing door ROCK Design

Hoe richten we SEA in

Google Ads is het meest ingezette SEA advertentieprogramma en dat moet je zien als een online veilingsysteem. Elke keer dat er een zoekopdracht in Google wordt ingevoerd gaat er een veiling van start. Adverteerders die gevonden willen worden op een zoekopdracht doen automatisch een bod. De combinatie van de hoogte van het bod en factoren als relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR (doorklikratio) bepaalt uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en waar. Pas als er op jouw advertentie wordt geklikt, betaal je. Dit noemt Google het CPC (cost-per-click) model.

Het fijne van Google Ads is dat je exact een dagbudget kunt instellen. Zo weet je dat je nooit teveel uitgeeft. Een ander voordeel is dat Google Ads altijd sneller bovenaan een zoekresultaat van een pagina komt te staan. Dus de kans dat je ook bij de bovenste advertenties komt te staan is aanwezig of zelfs groot. Kortom, je valt sneller op en mensen gaan ook daadwerkelijk klikken als de advertentie overeenkomt met de ingegeven zoekopdracht. Of je helemaal bovenaan komt, is altijd de vraag. Als in de veiling concurrenten meer geld bieden, dan zullen zij vaker en hoger worden vermeld. Verkoop je fysieke producten, dan is Google Shopping interessant, maar ook Facebook Shopping is een optie. Wij kunnen voor jou de inrichting verzorgen en ook koppelingen inrichten naar betaalde ads op verschillende andere marketplaces, zoals Amazon, Bol, Marktplaats, E-bay.

Kies je voor SEO of SEA?

Veel is afhankelijk van je budget, de snelheid om resultaten te willen halen en of je zelf in staat bent om strategie uit te zetten en op te volgen. Vaak adviseren of voeren we in opdracht uit, om een mix in te zetten van SEO en SEA. Bijvoorbeeld SEO heeft een langere aanlooptijd nodig, vooral productie van extra pagina’s of blogs of linkbuilding kost tijd. SEA kun je met een uurtje werk al actief hebben op het internet. Het voordeel om SEA in te zetten is dat je ook analyses kan maken uit de campagnes die zijn opgezet. Zo zie je welke zoekwoorden hoge en lage zoekvolumes hebben of zelden worden weergegeven. Die informatie kan je dan weer inzetten bij je SEO strategie. Een mix heeft dus een sterke wisselwerking tussen SEO en SEA.

Zoals gezegd is ook linkbuilding strategie een optie. Hoewel we denken dat linkbuilding steeds minder interessant gaat worden, blijft het binnenhalen van natuurlijke links nog steeds zijn werk doen. Datzelfde geldt voor blogs schrijven. De inzet van SEO blogs is dus nog altijd goed als je online wilt groeien.

Bij samenwerking gaan we samen met jou een strategisch plan maken binnen het beschikbare budget. Dat plan werken we uit, activeren we volop en gaan we continue analyseren en bijsturen. Periodiek hebben we samen overleg en maandelijks rapporteren we de voortgang van ons werk. Alles staat in het teken om jouw website of webshop succesvol te laten presteren.

Interesse online marketing?

We leggen je graag vrijblijvend de verschillen uit over SEO en SEA of bijvoorbeeld welke marketplaces er bijvoorbeeld zijn. En kun je die koppelen met je website bijvoorbeeld, zodat je efficiënter kunt werken? Er is veel mogelijk om online te groeien.

Enkele klanten

Neem een kijkje op onze portfolio pagina. Hier tref je enkele van onze relaties aan waar we voor werken.

In contact komen

Heb je een vraag of wil je graag een afspraak maken? Stuur ons een email en we nemen contact met je op.