Marketing & SEA

Veel mensen beginnen hun zoektocht op internet in een zoekmachine, meestal in Google. Om de bezoekersaantallen te verhogen zijn er vele mogelijkheden. Google Adwords, Facebook of Instagram promotie, remarketing banners, maar ook adverteren op Marktplaats of Bol.com zijn mogelijkheden om het bezoek naar uw website te verhogen. Ook zijn er programma’s zoals hotjar of lead forencsics die helpen inzichtelijk te maken wie en waar uw bezoekers zich bevinden op uw website. Meten is weten in dat geval. Op deze pagina gaan wij in op enkele internet marketing items.

Adverteren met Google Adwords

Het is niet eenvoudig om alle vormen van internet marketing te volgen. Vooral de vele ontwikkelingen en nieuwe producten die worden geïntroduceerd. Hippe termen schieten als paddestoelen uit de grond. De ene term blijkt een hype te zijn en is zo weer verdwenen, terwijl andere tools een meer blijvend karakter hebben. Hieronder gaan wij in op enkele belangrijke internet marketing onderwerpen.

Welke opties voor internet marketing?

U realiseert zich dat uw bedrijf actief aanwezig moet zijn op het internet? Maar door de grote hoeveelheid tools die er zijn weet u niet waar u het geld op moet inzetten, dit is een veel voorkomend probleem. Elke euro kunt u namelijk maar één keer uitgeven. We zetten graag samen met u de volgende stap in online marketing.

Google Adwords

Wat is AdWords?

AdWords is het advertentieprogramma van Google, en kan gezien worden als een online veilingsysteem. Elke keer dat er een zoekopdracht in Google wordt ingevoerd gaat er een veiling van start. Adverteerders die gevonden willen op de betreffende zoekopdracht doen vervolgens een bod. De combinatie van de hoogte van het bod en factoren als relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR (doorklikratio) bepaalt uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en waar. Pas als er op jouw advertentie wordt geklikt, betaal je. Dit noemt Google het CPC (cost-per-click) model.

google adwords
remarketing

Remarketing banners

In Google Adwords kunt u dus de advertenties inkopen zoals die getoond worden in de zoekresultaten, maar ook remarketing kunt u instellen in Google Adwords. Remarketing is het tonen van banners aan bezoekers die uw website al eens eerder hebben bezocht. Op deze manier kunt u mensen nog steeds prikkelen om terug te keren naar de website. U laat ze als het ware even weer herinneren dat ze bij u op de website waren en door het vertonen van uw banner op een andere website, creëert u de mogelijkheid dat de bezoeker u weer gaat bezoeken.

WhatsApp & social media

De deel- of sharebuttons op websites zijn niet meer weg te denken. Op vrijwel elke website zult u een Facebook, Twitter, Linkedin en Google plus button tegenkomen. Deze buttons zorgen ervoor dat bezoekers uw website of berichten op uw website op social media kunnen delen, waardoor uw bereik wordt uitgebreid.

Whatsapp button

Het is nu ook mogelijk om op uw website een Whatsapp knop te tonen wanneer iemand uw website met een iPhone bezoekt. Door gebruik te maken van zo’n button, kunnen iPhone gebruikers uw website op een eenvoudige manier privé delen met hun vrienden. Het plaatsen van een Whatsapp knop op uw website kan er dus voor zorgen dat u precies de bezoekers krijgt die u probeert te bereiken met uw website. Bovendien komt de boodschap direct en persoonlijker over. De Whatsapp knop wordt op dit moment alleen nog getoond op een iPhone.

whatsapp website
social media

Waarom social media?

Via Social Media is het mogelijk om gratis of voor relatief weinig geld een heel groot publiek te bereiken. Hierdoor is het niet alleen populair onder grote bedrijven, ook kleine bedrijven maken er massaal gebruik van. Om te beginnen moet u zich goed afvragen wie wil ik bereiken? Want het is belangrijk om de juiste kanalen te benutten. Uiteindelijk is het doel om uw bedrijf of product bij veel mensen onder de aandacht te brengen.

Het gebruik van social media zal sterk toenemen en de platforms zullen onderling gaan concurreren. Facebook, Google +, Instagram, Snapchat, Twitter, Pinterest zijn belangrijke social media kanalen.

E-mail nieuwsbrieven

We stomen op richting 2020 en e-mail marketing is nog steeds niet passé. Sterker nog, emailmarketing innoveert in razend tempo. De verwachting is dat er meer mobiel gebruik komt en een verschuiving van statische afbeeldingen en e-mails naar bewegende beelden en interactiviteit binnen de e-mail zelf. De komende jaren zullen we steeds meer zien dat de gebruiker binnen de e-mail blijft. Door de vele mogelijkheden worden e-mails haast een opzichzelfstaande pagina. Door een zogenaamd hamburger menu te integreren, kunnen nieuwsbrieven over verschillende delen beschikken. Elementen zoals een quiz zorgen voor interactiviteit en door slideshows spenderen lezers meer tijd binnen de e-mail. Er zal meer gekeken worden naar de mate van engagement door te meten welke interactieve elementen er in de e-mail geopend worden.

Wat sterk gaat komen zijn functies zoals live twitter en instagram feeds, quizzen, reviews, het ontmaskeren van aanbiedingen, zoekopties en zelfs een realtime winkelwagen optie waarmee klanten producten in de e-mail zelf toe kunnen voegen aan hun winkelwagen.

Alles wordt visueel in e-mails. Alles wordt visueel, denk aan social media platformen als Instagram en Snapchat. Dit wordt nu ook doorgetrokken in e-mail. E-mails worden uitgebreid met prachtige afbeeldingen, cinemagraphs en emojis.

internet marketing

Gebruik video in mail

Het gebruik van video zien we snel toenemen. Met de launch van iOS 10 kan HTML5 worden gebruikt om video’s in e-mails te tonen. Apple e-mail apps worden door veel smartphone bezitters gebruikt, wat betekent dat video’s steeds beter zonder problemen gebruikt kunnen worden. Wel is het van belang om een fallback optie in te stellen, zodat in geval de video niet wordt weergegeven er een andere optie ontstaat, bijvoorbeeld een afbeelding.

E-mails met ‘video’ hebben een hogere openratio. En video is gewoon leuk om te bekijken. Het is een slimme wijze om informatie over te dragen zonder dat de ontvanger er zelf veel moeite voor hoeft te doen. Informatie kan met een video sneller en efficiënt worden gecommuniceerd.

Waarom linkbuilding?

Het doel van linkbuilding is om de populariteit te verhogen van uw website (pagerank en domain authority), waardoor uw website betere posities krijgt in Google. De links van andere websites naar uw website worden backlinks genoemd. Een linkbuilding strategie helpt u om meer backlinks te verkrijgen en uw website populairder te maken.

Enkele mogelijkheden om links te verkrijgen zijn:

  • Uw website inschrijven bij directories (startpagina’s)
  • Links ruilen met andere websites
  • Gastbloggen en artikelen schrijven voor een andere website
  • Het inzetten van social media

Strategie voor linkbuilding

De allerbeste linkbuilding strategie is gericht op het binnenhalen van natuurlijke links. Dat betekent de beste content maken, zodat anderen zonder u te vragen uw content gaan delen. Uiteraard kunt u ze een helpen door anderen te laten weten dat u goede content hebt gemaakt. Bel, mail of bereik ze via social media. Google houdt van een natuurlijk linkprofiel.

Naast het verkrijgen van backlinks kunt u ook waarde meegeven aan een pagina door gebruik te maken van interne links. Kortom, linkbuilding is een belangrijk onderdeel van uw website. Hoe meer relevante links, hoe beter de website wordt beoordeeld. Hoe beter de beoordeling, hoe hoger in Google.

link building
Overtuigd en interesse in

Webontwerp aanvragen

Wij geven u graag een indruk over hoe wij denken dat uw website of webshop eruit kan gaan zien. U ontvangt een online ontwerp van de website of webshop.

Gratis website analyse

Wilt u weten hoe uw website presteert? Onze scan analyseert uw website en geeft u tips en advies voor verbeteringen in de vorm van een compleet rapport.

Meer weten?

Heeft u een vraag? U kunt ons via de chatfunctie vragen stellen. Wilt u bellen, dan zijn wij tijdens werkdagen bereikbaar via het telefoonnummer: 0548 517363

Contact