Webshop ontwerpen

Het hoofddoel voor een webshop ontwerpen is over het algemeen eenduidig: verkopen. De mogelijkheden zijn daarentegen onbegrensd. De eerste stap in ons proces bestaat daarom uit het schetsen van de aanpak. Wat zijn de belangrijkste productgroepen? Hoe gaan we deze vermarkten? Wie zijn de belangrijkste doelgroepen? Door samen zorgvuldig afwegingen te maken komen we tot de beste strategie.

Professionele uitstraling en doelgericht

Een webshop ontwerpen moet op de eerste plaats perfect worden uitgevoerd. De bezoeker is veeleisend en wil meteen vinden waar die naar op zoek is. Hiervoor is een goede technische opbouw en structurering bepalend. Daarnaast is het doorslaggevend dat een webshop een betrouwbare indruk maakt. Onze focus ligt daarom op het bouwen van professionele, zakelijke webshops. De webwinkels worden optimaal ingericht voor commerciële doeleinden.

Van idee naar conversie

Nadat in overleg de strategische aanpak is samengesteld, wordt een begin gemaakt aan de uitwerking. Deze bestaat uit meerdere ontwerpen en geeft een concrete indruk van het uiteindelijke resultaat. Tijdens dit proces is er volop ruimte voor verdieping, waarbij indien gewenst aanpassingen en toevoegingen verwerkt kunnen worden. We gaan steeds aan de slag om ideeën te realiseren, die een zo hoog mogelijke conversie nastreven.

Webshop ontwerpen

Het ontwerpen van webshops

Een doordachte aanpak met een vooraf uitgewerkt plan is van groot belang. Om dit te bewerkstelligen werken wij volgens een vast stappenplan. Zo werken we vanuit verschillende invalshoeken naar de uiteindelijke webshop. Meer weten? Hieronder vertellen we over het ontwerpen van webshops door ROCK Design.

Functionele vormgeving

Eerste concept
Nadat de doelstelling en bijbehorende vereisten zijn uitgewerkt, wordt een start gemaakt met het eerste concept. Deze bestaat uit het functioneel ontwerp van de webshop. Door middel van deze schets worden de functionaliteiten in beeld gebracht.

User story & wireframes
Het functioneel ontwerp wordt gemaakt op basis van het gebruikersverhaal, ook wel user story genoemd. Met behulp van wireframes wordt het verhaal vervolgens omgezet naar een ontwerp. Het gaat dus om een vormgeving van de inhoudelijke lay-out. Hieronder vallen bijvoorbeeld functionele vraagstukken als: Waar worden de producten getoond? En op welke manier?

Grafisch ontwerp

Beleving op maat
Aansluitend op het functioneel ontwerp wordt een grafisch ontwerp gemaakt. Door middel van dit design komt de uiterlijke vormgeving tot stand. Deze vormgeving zien wij als dé online etalage van een webwinkel. Ons uitgangspunt is daarom beleving op maat.

Commercieel gekleurd
Grafische vormgeving geeft kleur aan de functionele inhoud. Deze is namelijk bepalend voor de sfeer en de presentatie van producten. Onze aandacht gaat daarom uit naar de juiste beleving ter ondersteuning van verkoop.

beatrixschool-mockup

Ontwikkeling webshop

Bouwen webshop
Na afronding en goedkeuring van beide ontwerpen, wordt de online versie opgezet. Een webshop ontwerpen gebeurd dus op basis van deze tekeningen. Zo geven we vooraf duidelijkheid en kunnen we vroegtijdig aanpassingen doorvoeren waar nodig. Hierdoor gaan we zo efficiënt mogelijk om met tijd en kwaliteit én komt niemand voor verrassingen te staan.

Bèta-versie
Wanneer de online-versie van het webshop ontwerpen grotendeels klaar is, laten we een zogenaamde Bèta-versie zien. De klant heeft zo de mogelijkheid het resultaat te zien en te testen. Op dit moment kunnen we eventuele vragen gelijktijdig beantwoorden. Indien eveneens verdere aanpassingen wenselijk zijn, kunnen deze nog verwerkt worden voor de definitieve versie.

Definitieve versie
Na akkoord over de definitieve versie, wordt de website live geplaatst. Uiteraard overleggen we vooraf welk moment hiervoor het meest geschikt is.

Conversie met webshop

Online optimalisatie
Het optimaliseren van een webshop is een never-ending proces. De mogelijkheid om nóg verder te gaan is er altijd. Online optimalisatie is noodzakelijk om bezoekers zo goed mogelijk te blijven bedienen.

SEO
Een veelgehoorde term met betrekking tot optimalisatie is content. Daarmee doelt men op de inhoud van webpagina’s. Content bestaat uit de tekst, foto’s en video’s van een pagina. Deze elementen kunnen steeds worden verbeterd of aangevuld. Goede content is tevens essentieel voor hoge scores in Google. Het optimalisatie proces voor een hoge ranking in zoekmachines als Google, noemt men doorgaans zoekmachine optimalisatie of SEO.

SEA
Een andere mogelijkheid om het bezoekersaantal te verhogen is zoekmachine marketing of SEA. Hiermee worden de gesponsorde advertenties in zoekmachines bedoeld. Google Adwords is hiervoor het meest populair.

We kunnen je
verder helpen!

We geven je graag vrijblijvend advies over jouw gedroomde website. We proberen op een eenvoudige, maar vooral begrijpelijke wijze de stappen naar en de inhoud van een website laten maken duidelijk te maken.
Even kort kennis maken
Contactgegevens
Fotografie in Rijssen Website maken Enschede Website laten maken Zwolle
App laten maken Holten Webdesign Oldenzaal