We stomen op richting 2020 en e-mail marketing is nog steeds niet passé. Sterker nog, emailmarketing innoveert in razend tempo. De verwachting is dat er meer mobiel gebruik komt en een verschuiving van statische afbeeldingen en e-mails naar bewegende beelden en interactiviteit binnen de e-mail zelf. De komende jaren zullen we steeds meer zien dat de gebruiker binnen de e-mail blijft. Door de vele mogelijkheden worden e-mails haast een opzichzelfstaande pagina. Door een zogenaamd hamburger menu te integreren, kunnen nieuwsbrieven over verschillende delen beschikken. Elementen zoals een quiz zorgen voor interactiviteit en door slideshows spenderen lezers meer tijd binnen de e-mail. Er zal meer gekeken worden naar de mate van engagement door te meten welke interactieve elementen er in de e-mail geopend worden.
Wat sterk gaat komen zijn functies zoals live twitter en instagram feeds, quizzen, reviews, het ontmaskeren van aanbiedingen, zoekopties en zelfs een realtime winkelwagen optie waarmee klanten producten in de e-mail zelf toe kunnen voegen aan hun winkelwagen.
Alles wordt visueel in e-mails. Alles wordt visueel, denk aan social media platformen als Instagram en Snapchat. Dit wordt nu ook doorgetrokken in e-mail. E-mails worden uitgebreid met prachtige afbeeldingen, cinemagraphs en emojis.