SEA marketing

Veel mensen beginnen hun zoektocht op internet in een zoekmachine, meestal in Google. Om de bezoekersaantallen te verhogen zijn er vele mogelijkheden. Google Ads (voorheen Adwords), Facebook of Instagram promotie, remarketing banners, maar ook adverteren op Marktplaats of Bol.com zijn mogelijkheden om het bezoek naar uw website te verhogen. Ook zijn er programma’s zoals hotjar of lead forensics die helpen inzichtelijk te maken wie en waar uw bezoekers zich bevinden op uw website. Meten is weten in dat geval. Op deze pagina gaan wij in op enkele internet marketing items.

Soorten internet marketing

Internetmarketing of online marketing is een vorm van marketing van producten en diensten via internet. Online marketing omvat internetreclame, zoals zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing en marketing via sociale media. De laatste jaren is reclame en marketing via het internet uitgegroeid tot de allergrootste reclamemarkt.

Adverteren met Google Ads (voorheen Adwords)

Het is niet eenvoudig om alle vormen van internet marketing te volgen. Vooral de vele ontwikkelingen en nieuwe producten die worden geïntroduceerd. Hippe termen schieten als paddestoelen uit de grond. De ene term blijkt een hype te zijn en is zo weer verdwenen, terwijl andere tools een meer blijvend karakter hebben. Hieronder gaan wij in op enkele belangrijke internet marketing onderwerpen.

SEA marketing

Welke opties voor internet marketing?

U realiseert zich dat uw bedrijf actief aanwezig moet zijn op het internet? Maar door de grote hoeveelheid tools die er zijn weet u niet waar u het geld op moet inzetten, dit is een veel voorkomend probleem. Elke euro kunt u namelijk maar één keer uitgeven. We zetten graag samen met u de volgende stap in online marketing.

stagiair online marketing

Google Ads

Ads is het advertentieprogramma van Google, en kan gezien worden als een online veilingsysteem. Elke keer dat er een zoekopdracht in Google wordt ingevoerd gaat er een veiling van start. Adverteerders die gevonden willen op de betreffende zoekopdracht doen vervolgens een bod. De combinatie van de hoogte van het bod en factoren als relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR (doorklikratio) bepaalt uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en waar. Pas als er op jouw advertentie wordt geklikt, betaal je. Dit noemt Google het CPC (cost-per-click) model.

Remarketing banners

In Google Adwords kunt u dus de advertenties inkopen zoals die getoond worden in de zoekresultaten, maar ook remarketing kunt u instellen in Google Adwords. Remarketing is het tonen van banners aan bezoekers die uw website al eens eerder hebben bezocht. Op deze manier kunt u mensen nog steeds prikkelen om terug te keren naar de website. U laat ze als het ware even weer herinneren dat ze bij u op de website waren en door het vertonen van uw banner op een andere website, creëert u de mogelijkheid dat de bezoeker u weer gaat bezoeken.

WhatsApp & social media

De deel- of sharebuttons op websites zijn niet meer weg te denken. Op vrijwel elke website zult u een Facebook, Twitter, Linkedin en Google plus button tegenkomen. Deze buttons zorgen ervoor dat bezoekers uw website of berichten op uw website op social media kunnen delen, waardoor uw bereik wordt uitgebreid.

Whatsapp button

Het is nu ook mogelijk om op uw website een Whatsapp knop te tonen wanneer iemand uw website met een iPhone bezoekt. Door gebruik te maken van zo’n button, kunnen iPhone gebruikers uw website op een eenvoudige manier privé delen met hun vrienden. Het plaatsen van een Whatsapp knop op uw website kan er dus voor zorgen dat u precies de bezoekers krijgt die u probeert te bereiken met uw website. Bovendien komt de boodschap direct en persoonlijker over. De Whatsapp knop wordt op dit moment alleen nog getoond op een iPhone.

Waarom social media?

Via Social Media is het mogelijk om gratis of voor relatief weinig geld een heel groot publiek te bereiken. Hierdoor is het niet alleen populair onder grote bedrijven, ook kleine bedrijven maken er massaal gebruik van. Om te beginnen moet u zich goed afvragen wie wil ik bereiken? Want het is belangrijk om de juiste kanalen te benutten. Uiteindelijk is het doel om uw bedrijf of product bij veel mensen onder de aandacht te brengen.

Het gebruik van social media zal sterk toenemen en de platforms zullen onderling gaan concurreren. Facebook, Google +, Instagram, Snapchat, Twitter, Pinterest zijn belangrijke social media kanalen.

Beatrixschool website mockup

E-mail nieuwsbrieven

We stomen op richting 2020 en e-mail marketing is nog steeds niet passé. Sterker nog, emailmarketing innoveert in razend tempo. De verwachting is dat er meer mobiel gebruik komt en een verschuiving van statische afbeeldingen en e-mails naar bewegende beelden en interactiviteit binnen de e-mail zelf. De komende jaren zullen we steeds meer zien dat de gebruiker binnen de e-mail blijft. Door de vele mogelijkheden worden e-mails haast een opzichzelfstaande pagina. Door een zogenaamd hamburger menu te integreren, kunnen nieuwsbrieven over verschillende delen beschikken. Elementen zoals een quiz zorgen voor interactiviteit en door slideshows spenderen lezers meer tijd binnen de e-mail. Er zal meer gekeken worden naar de mate van engagement door te meten welke interactieve elementen er in de e-mail geopend worden.

Wat sterk gaat komen zijn functies zoals live twitter en instagram feeds, quizzen, reviews, het ontmaskeren van aanbiedingen, zoekopties en zelfs een realtime winkelwagen optie waarmee klanten producten in de e-mail zelf toe kunnen voegen aan hun winkelwagen.

Alles wordt visueel in e-mails. Alles wordt visueel, denk aan social media platformen als Instagram en Snapchat. Dit wordt nu ook doorgetrokken in e-mail. E-mails worden uitgebreid met prachtige afbeeldingen, cinemagraphs en emojis.

Waarom linkbuilding?

Het doel van linkbuilding is om de populariteit te verhogen van uw website (pagerank en domain authority), waardoor uw website betere posities krijgt in Google. De links van andere websites naar uw website worden backlinks genoemd. Een linkbuilding strategie helpt u om meer backlinks te verkrijgen en uw website populairder te maken.

Enkele mogelijkheden om links te verkrijgen zijn:

  • Uw website inschrijven bij directories (startpagina’s)
  • Links ruilen met andere websites
  • Gastbloggen en artikelen schrijven voor een andere website
  • Het inzetten van social media

We kunnen je
verder helpen!

We geven je graag vrijblijvend advies over jouw gedroomde website. We proberen op een eenvoudige, maar vooral begrijpelijke wijze de stappen naar en de inhoud van een website laten maken duidelijk te maken.
Even kort kennis maken
Contactgegevens
Fotografie in Rijssen Website maken Enschede Website laten maken Zwolle
App laten maken Holten Webdesign Oldenzaal