App laten maken

App laten maken

Een app laten maken is voor elk bedrijf mogelijk. Functionele mobiele applicaties om toe te passen in jouw werkproces en te gebruiken op smartphones en tablets is professioneel en functioneel. De toepassingen voor applicaties zijn talrijk, zoals games, informatie, navigatie, nieuws en video. Ook het bedrijfsleven heeft de mobiele applicaties inmiddels gevonden voor toepassingen voor hun werkproces.

Vergroot uw bereik met een app

Een mobiele applicatie laten maken gaat tegenwoordig vlot en eenvoudig. Voordeel is dat gebruikers niet direct internet nodig hebben. Een applicatie laten maken is een extra service en verlengstuk voor onze klanten om het bereik naar hun relaties te vergroten. Voor een mobiele applicatie laten maken is het belangrijk dat u een goed idee heeft over, wat u wilt met de applicatie en met welk doel u de applicatie wilt gaan gebruiken. Zodra u weet wat u met de app laten maken gaat doen, zet u de volgende stap samen met ons. Op dat moment denken wij met u mee. Wij gaan vervolgens aan de slag met een functioneel ontwerp, zetten een wireframestructuur en een professioneel appdesign op.

Enkele functies van een zakelijke app

Bij het overwegen van een mobiele applicatie laten maken, kunt u denken aan toepassingen om klanten automatisch te laten sparen voor kortingen en acties; (zonder verlies stempelkaart of pasje). Of u kunt direct uw laatste nieuws en aanbiedingen versturen via pushmeldingen of producten laten bestellen met een QR code. Ook kunt u online betaalmogelijkheden zoals Ideal, Paypal en creditcard inzetten of navigatie aanbieden op een kaart. Verder wordt bij een app laten maken ook onderwerpen ingezet als een offerte of service aanvraag.

Betere klantenbinding door mobiele app

Op deze pagina gaan wij verder in op een mobiele applicatie laten maken. Waarom kiest u voor een app laten maken als oplossing? Wat zijn voordelen en waar moet u op letten bij de aanschaf en onderhoud van uw eigen mobiele applicatie?

Voordelen van mobiele app laten maken

U staat in directe verbinding met uw klant. Een applicatie wordt overal gebruikt, maar vooral op smartphones de hele dag door.
Een mobiele applicatie heeft de mogelijkheid om pro-actief en interactief met uw klant te communiceren. U betrekt dus meer uw klanten.
U kunt pushberichten sturen. De ontvanger ziet vrijwel een pushbericht direct op zijn smartphone of tablet.
Behalve een pushbericht kunt u ook een spaarkaart, wedstrijd, reserveren/bestellen, of anderszins een marketingactie creëren.
Klanten die uw app downloaden, gratis of gekocht, gaan vaak niet meer naar een concurrent. U ‘boeit’ uw klanten.
Ook als klanten uw applicatie niet heel actief gebruiken zorgt deze nog voor extra brand awareness en verhoogde loyaliteit.

Waar haalt u apps op?

Applicaties kunt u ophalen in de App-store van Apple en deze zijn uitsluitend geschikt voor de producten van Apple. Alle overige producten en het ophalen van apps doet u in de Google Play Store. In iedere store zijn de basisfactoren hetzelfde, maar er zijn ook verschillen. Het belangrijkste verschil tussen de App-store van Apple en de Google Play Store zit hem in de keywords.

De titel in de App-store van Apple kent een maximale lengte van 255 karakters. Als er relevante zoekwoorden in de titel staan ontvangt u een hogere ranking. Google daarentegen heeft de titel gezet op 30 tekens. Kortom, Google is nog meer selectief in het formuleren van de titel. Daarentegen is het voordeel dat de zoekwoorden die in de titel staan, veel hoger ranken dan in de App-store van Apple.

Vindbaar maken van app

Doorgaans wordt er veel aandacht geschonken aan het ontwikkelen van apps. Vaak is er een goed idee, wordt de applicaties gebouwd en geplaatst in de App-store. Belangrijk is dan hoe uw klanten bij uw app komen. Juist dit is een cruciaal onderdeel, want u wilt toch veel downloads creëren van uw app.

Het is dus zaak om uw applicatie bekend te maken zodat deze wordt gedownload. In de app-store wordt veel gezocht naar applicaties. Wat zijn belangrijke tips bij een applicatie laten maken:

Titel: De titel heeft direct impact op uw ranking. U moet daar relevante zoekwoorden in verwerken;

Keywords: Geef aparte zoekwoorden. Kortom, op welke zoekwoorden wilt u gevonden worden.

Beschrijving: De beschrijving van de app is belangrijk omdat u op een duidelijke manier wilt beschrijven waar uw app over gaat.

Screenshots: Voor de ranking minder belangrijk, maar erg belangrijk voor visuele waarneming en dus beoordeling van de app. Juist goede screenshots bepalen in hoge mate of uw mobiele applicatie wel of niet gedownload wordt.

App icoon: Het app-icoon moet aantrekkelijk zijn en opvallen. Het design van het icoon moet u goed laten ontwerpen. Bij ROCK Design helpen wij u met een fraai ontwerp bij een applicatie laten maken.

Service en onderhoud van apps

Het onderhoud van een app is belangrijk omdat in de wereld van mobiele telefoons, dus ook die van de apps er telkens weer nieuwe innovaties worden doorgevoerd. Kortom, de omgeving van deze app verandert telkens. Smartphones en tablets veranderen jaarlijks, maar ook wetgeving heeft invloed. Ook besturingssystemen krijgen updates waardoor onderhoud nodig is. Verder zijn er vaak wensen aan functionaliteiten, omdat uw klant of bezoeker andere eisen stelt aan het gebruik van de app.

Bij ROCK Design bent u aan het goede adres en werken wij met duidelijke service en onderhoudscontracten.

Interesse in een app?

We geven je graag vrijblijvend advies over een functionele app. We leggen je graag alle mogelijkheden over de app uit. 

Opgeleverde apps

Neem een kijkje op onze portfolio pagina. Enkele apps die we hebben gemaakt tref je hier aan. 

In contact komen

Heb je een vraag of wil je graag een afspraak maken? Stuur ons een email en we nemen contact met je op.