hoger in google

Google & SEO

Een goede online strategie en de perfecte marketingmix, dat is wat iedereen nodig heeft om van een online business een succes te maken. Het is ook voor veel mensen de meest lastige factor van ondernemen. Immers, er zijn zo veel factoren die mee spelen bij het hoger in Google komen

Hoger in Google

Hoger in Google komen te staan is belangrijk voor elk bedrijf. Waar voorheen de kranten een voorname rol speelden, heeft internet en Google in het bijzonder dat overgenomen. Iedere internetgebruiker gebruikt Google. Het is dus van belang dat jouw website goed en hoog scoort. De vraag is dan telkens weer; hoe kom ik zo hoog mogelijk in de zoekresultaten voor. Hoger in Google is dus belangrijk voor als je gevonden wilt worden. Het spreekt voor zich dat hoog in Google ook voordelen heeft. Zo kun je werken aan jouw naamsbekendheid waardoor de kans aanwezig is dat de internetgebruiker sneller op jouw websitelink klikt. Eigenlijk hoe meer bezoekers, des te groter de kans op klandizie.

Bereik de juiste doelgroep

Wil je hoog scoren en beter vindbaar zijn? Begin dan eerst met het optimaliseren van jouw website. Kijk bijvoorbeeld of jouw website over de juiste structuur en techniek beschikt. Google waardeert namelijk heel eenvoudig jouw website op of af, afhankelijk van de gebruikte techniek. Doordat Google een absolute marktpositie heeft, rangschikt zij websites op meer dan 200 factoren en iedere factor heeft zijn eigen waarde. Techniek, content, Adwords etc. bepaalt of je hoog in Google komt te staan.

Er zijn dus vele mogelijkheden om hoog te scoren. Op deze pagina gaan wij hier verder op in.

Welke opties voor hogere vindbaarheid?

Een belangrijke factor is SEO (Search Engine Optimization). Dat wil zeggen het actief optimaliseren van jouw website door het verbeteren van interne en externe factoren. Dit allemaal om het bezoek naar jouw website of webshop op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen.

Schrijven & verwerken van tekst

Als de structuur en techniek van jouw website op orde is, dan is een volgende logische stap om teksten op orde te brengen. Overigens een website is doorgaans opgebouwd uit verschillende lettertypes, zoals de body tekst en headers. Juist headers spelen een belangrijke rol bij het gevonden willen worden. Je kunt aangeven wat je belangrijk vindt op de pagina, en kies dan ook altijd de goede combinatie voor in de headers. Een makkelijk programma is bijvoorbeeld Google Trends. Je kunt dan volgen wat de zoekopdrachten zijn van jouw potentiële klant of bezoeker. Belangrijk is natuurlijk de inhoud van uw teksten. Gaat de website over bijvoorbeeld brood, schrijf dan ook over brood. Maar de combinatie van de woorden brood en kopen zou wel eens beter kunnen scoren. Probeer dan ook altijd die combinatie van brood kopen te verwerken in de teksten.

Vertel het Google!

Als de teksten goed staan, dan is het ook belangrijk dat je de juiste informatie doorgeeft aan Google. De informatie kan toegevoegd worden aan de meta-gegevens. Met een goede title tag kun je een pagina al snel beter laten scoren en dus komt deze hoger in Google. Naast de titel is er ook een omschrijving, deze tekst zie je vaak in de zoekresultaten, onder de titel.

Laat jouw website opnemen in Google

Je kunt heel eenvoudig de website vindbaar maken door een goede adresvermelding aan te vragen bij Google. De vermelding wordt weergegeven wanneer mensen op Google zoeken. Tegelijkertijd worden de gegevens in Google Maps opgenomen, zodat bezoekers je ook via Google Maps kunnen vinden.

SEO: content telt

De inhoud van de website bestaat onder meer uit tekst, afbeeldingen en media, bijvoorbeeld video. De inhoud vertelt de bezoekers wat het onderwerp van uw website is. Zonder inhoud heb je geen geen website. Zelf als jouw website fraai is opgezet maar weinig tekst biedt is de kans van gevonden worden veel kleiner. Hoger in Google is vooral zoeken naar de inhoud van uw website. Ze lezen de teksten en bepalen de relevantie met bepaalde zoekwoorden.

SEO wordt vaak offsite uitgevoerd, door middel van linkbuilding. Het belang van goede onsite optimalisatie wordt, door de waarde die Google hecht aan inkomende links, wel eens vergeten. Niettemin is de inhoud van de website uiteindelijk de factor waarop zoekmachines jouw website afrekenen. Alles draait om relevantie. En al zijn jouw inkomende links nog zo talrijk, zonder een goed gevulde website ben je nooit voldoende relevant om echt hoog te scoren. ROCK Design koppelt met behulp van Google Analytics, zodat je inzicht krijgt in de prestaties van jouw website.

Geef afbeeldingen een naam

Webpagina’s bevatten afbeeldingen die gebruikt worden om de inhoud mee te versterken. Google kan teksten lezen, maar geen afbeeldingen lezen. Google weet dus ook niet wat de inhoud van een afbeelding is. Een oplossing hiervoor is het gebruik van de alt-tag, ook wel alttag genoemd. Eigenlijk geef je hiermee de afbeelding een label weer. In zo’n label staat een omschrijving. Die omschrijving herkent Google wel en kan zodoende de ranking verder bepalen. Alttags zijn zeer relevant voor hoger in Google. Hoe relevanter, des te beter je gaat scoren met de website.

Interesse online marketing?

We leggen je graag vrijblijvend de verschillen uit over SEO en SEA of bijvoorbeeld welke marketplaces er bijvoorbeeld zijn. En kun je die koppelen met je website bijvoorbeeld, zodat je efficiënter kunt werken? Er is veel mogelijk om online te groeien.

Enkele klanten

Neem een kijkje op onze portfolio pagina. Hier tref je enkele van onze relaties aan waar we voor werken.

In contact komen

Heb je een vraag of wil je graag een afspraak maken? Stuur ons een email en we nemen contact met je op.