Google & SEO

Een goede online strategie en de perfecte marketingmix, dat is wat iedereen nodig heeft om van een online business een succes te maken. Het is ook voor veel mensen de meest lastige factor van ondernemen. Immers, er zijn zo veel factoren die mee spelen bij het hoger in Google komen.

Bereik de juiste doelgroep

Wilt u hoog scoren en beter vindbaar zijn in Google? Begin dan eerst met het optimaliseren van uw website. Kijk bijvoorbeeld of uw website over de juiste structuur en techniek beschikt. Google waardeert namelijk heel eenvoudig uw website op of af, afhankelijk van de gebruikte techniek. Doordat Google een absolute marktpositie heeft, rangschikt zij websites op meer dan 200 factoren en iedere factor heeft zijn eigen waarde. Techniek, content, linkbuilding, Google Adwords etc. bepaalt of u hoog in Google komt te staan.

Er zijn dus vele mogelijkheden om hoog te scoren in Google. Op deze pagina gaan wij hier verder op in.

Welke opties voor hogere vindbaarheid?

Een belangrijke factor is SEO (Search Engine Optimization). Dat wil zeggen het actief optimaliseren van uw website door het verbeteren van interne en externe factoren. Dit allemaal om het bezoek naar uw website of webshop op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen.

SEO specialist

Schrijven & verwerken van tekst

Als de structuur en techniek van uw website op orde is, dan is een volgende logische stap om uw teksten op orde te brengen. Overigens een website is doorgaans opgebouwd uit verschillende lettertypes, zoals de body tekst en headers. Juist headers spelen een belangrijke rol bij het gevonden willen worden. U kunt aangeven wat u belangrijk vindt op de pagina, en kies dan ook altijd de goede combinatie voor in de headers. Een makkelijk programma is bijvoorbeeld Google Trends. U kunt dan volgen wat de zoekopdrachten zijn van uw potentiële klant of bezoeker. Belangrijk is natuurlijk de inhoud van uw teksten. Gaat uw website over bijvoorbeeld brood, schrijf dan ook over brood. Maar de combinatie van de woorden brood en kopen zou wel eens beter kunnen scoren. Probeer dan ook altijd die combinatie van brood kopen te verwerken in uw teksten.

Vertel het Google!

Als de teksten goed staan, dan is het ook belangrijk dat u de juiste informatie doorgeeft aan Google. De informatie kan toegevoegd worden aan de meta-gegevens. Met een goede title tag kunt u uw pagina al snel beter laten scoren in Google. Naast de titel is er ook een omschrijving, deze tekst ziet u vaak in de zoekresultaten van Google, onder de titel.

Laat uw website opnemen in Google

U kunt heel eenvoudig uw website vindbaar maken door een goede adresvermelding aan te vragen bij Google. De vermelding wordt weergegeven wanneer mensen op Google zoeken. Tegelijkertijd worden uw gegevens in Google Maps opgenomen, zodat bezoekers u ook via Google Maps kunnen vinden.

hoger in google
Alt tag

Geef afbeeldingen een naam

Webpagina’s bevatten afbeeldingen die gebruikt worden om de inhoud mee te versterken. Google kan teksten lezen, maar geen afbeeldingen lezen. Google weet dus ook niet wat de inhoud van een afbeelding is. Een oplossing hiervoor is het gebruik van de alt-tag, ook wel alttag genoemd. Eigenlijk geef je hiermee de afbeelding een label weer. In zo’n label staat een omschrijving. Die omschrijving herkent Google wel en kan zodoende de ranking verder bepalen. Alttags zijn zeer relevant voor Google. Hoe relevanter, des te beter u gaat scoren met uw website.

SEO: content telt

De inhoud van uw website bestaat onder meer uit tekst, afbeeldingen en media, bijvoorbeeld video. De inhoud vertelt uw bezoekers wat het onderwerp van uw website is. Zonder inhoud heeft u geen geen website. Zelf als uw website fraai is opgezet maar weinig tekst biedt is de kans van gevonden worden veel kleiner. Zoekmachines zoals Google zoeken naar de inhoud van uw website. Ze lezen de teksten en bepalen de relevantie met bepaalde zoekwoorden.

SEO wordt vaak offsite uitgevoerd, door middel van linkbuilding. Het belang van goede onsite optimalisatie wordt, door de waarde die Google hecht aan inkomende links, wel eens vergeten. Niettemin is de inhoud van de website uiteindelijk de factor waarop zoekmachines uw website afrekenen. Alles draait om relevantie. En al zijn uw inkomende links nog zo talrijk, zonder een goed gevulde website bent u nooit voldoende relevant om echt hoog te scoren. ROCK Design koppelt Google Analytics aan al haar websites, zodat u inzicht krijgt in de prestaties van uw website.

zoekmachine optimalisatie
Overtuigd en interesse in

Webontwerp aanvragen

Wij geven u graag een indruk over hoe wij denken dat uw website of webshop eruit kan gaan zien. U ontvangt een online ontwerp van de website of webshop.

Gratis website analyse

Wilt u weten hoe uw website presteert? Onze scan analyseert uw website en geeft u tips en advies voor verbeteringen in de vorm van een compleet rapport.

Meer weten?

Heeft u een vraag? U kunt ons via de chatfunctie vragen stellen. Wilt u bellen, dan zijn wij tijdens werkdagen bereikbaar via het telefoonnummer: 0548 517363

Contact